CrossFit bij Climbers Cabin - Crossfit Climbers Cabin

CrossFit bij Climbers Cabin

CrossFit is een trainingsmethode / levensstijl die wordt gekenmerkt door veilige, zeer effectieve lichaamsbeweging en functionele voeding. CrossFit kan worden gebruikt om elk doel te bereiken, van verbeterde gezondheid tot gewichtsverlies tot betere prestaties. Het programma werkt voor iedereen – mensen die net zijn begonnen en mensen die jarenlang hebben getraind. Echter limiteren wij ons niet alleen tot de CrossFit methode in denken wij zo breed mogelijk in trainingsfilosofie en methodologie. In ieder mens schuilt een atleet en bij CrossFit Climbers Cabin besteden wij ons aandacht aan het ontwikkelen van deze innerlijke atleet.

De Trainingen
De magie zit in de beweging, de kunst zit in de programmering, de wetenschap zit in de uitleg en het plezier zit in de community. De CCC trainingen zijn elke dag anders, onze trainingen zijn functioneel, en ze zijn aangepast om elke atleet te helpen zijn of haar doelen te bereiken. Onze workouts kunnen worden aangepast voor mensen van elke leeftijd en elk fitnessniveau. We bieden verschillende lessen aan in ons rooster voor meer verdieping in verschillende disciplines:

  • CrossFit
  • StrongFit (Maximale power, intensiteit, en spierconditie)
  • Olympic Weightlifting (technisch en explosief gewichtheffen)
  • Gymnastic Strength (turn kracht)
  • Gymnastic Skill (turn techniek)
  • Endurance (uithoudingsvermogen)
  • BoksFit (kickboxing en MMA striking)
  • Yoga
  • 55+ ZilverFitness (speciale lessen voor ouderen)

De 10 Fitness vaardigheden

Een van onze doelen is om de algemene fitheid te verbeteren. Dit betekent dat we niet op één specifiek onderdeel richten. Wat betekent het nou precies om écht fit te zijn? Er bestaan 10 fysieke vaardigheden, ook wel de 10 domeinen van fitness genoemd. Het trainen van deze domeinen zorgt voor groter resultaat. (*iets wat je in de ‘normale’ sportschool niet tegen gaat komen)

– Hart en cardiovasculaire systeem
– Uithoudingsvermogen
– Kracht
– Flexibiliteit
– Power
– Snelheid
– Coördinatie
– Behendigheid
– Balans
– Nauwkeurigheid

De trainingen bestaan uit een specifieke warming-up gevolgd door een kracht & technisch onderdeel en worden afgesloten met een WOD (Workout of The Day). Gedurende de trainingen wordt er gebruikgemaakt van barbells, plates, kettlebells, touwen, pull up bars, ringen, dumbells, en eigen lichaamsgewicht. De oefeningen bestaan voornamelijk uit natuurlijke lichaamsbewegingen zoals duwen, (op)trekken, stoten, werpen, tillen, springen, klimmen, en rennen. Wij gebruiken geen machines omdat we die in de natuur ook niet tegenkomen en het ons beperkt in het vrij bewegen. Alle functionele bewegingen worden voorgedaan door een ervaren coach zodat je effectiever kunt leren.

Onze trainingen zijn voor iedereen omdat de Workouts op ieders niveau aan zijn te passen. Jong of oud, dik of dun, marinier of huismoeder, sporter of ondernemer, geblesseerd of niet, 1 of 2 benen – iedereen werkt bij ons aan hetzelfde doel: fitter worden!