Endurance WOD? Wat is dat precies?!

Endurance WOD?

CrossFit conditietraining

Sinds kort kom je op ons rooster de Endurance WOD tegen. Betekent dat niet ´cardiotraining´ of ´conditietraining´? Inderdaad! Maar als er iets niet leuk is dan is het wel cardiotraining, toch?

Een vaak gehoorde kreet is het in ieder geval wel. Vraag het maar aan onze oud-trainster Evita… Misschien is het inderdaad niet zo leuk als gewichtheffen, pull-ups of handstand push-ups, maar je doet het niet voor niets.

Goede cardiotraining zorgt voor betere prestaties in je WOD´s. Je traint namelijk je uithoudingsvermogen, waardoor je langer door kunt gaan. Dat kan handig zijn tijdens een rondje Murph of een deelname aan de Strong Viking Run. Maar je traint daarnaast ook explosieve kracht. Reken maar dat dat van pas komt als je weer eens bezig bent met box jumps of wall balls. En daarbij: een keertje naar buiten om te trainen zal je goed doen!

Wees maar niet bang: we gaan in de Endurance WOD´s geen rondjes van 10 kilometer of verder rennen, maar wat je kunt verwachten is een mix van korte intervalprogramma´s, gecombineerd met bodyweight oefeningen zoals pushups, situps, jumps en burpees.

Ja, je gaat er sneller van lopen. Ja, je gaat er langer van lopen. Of je het leuk gaat vinden? Zeker wel! De belangrijkste filosofie van CrossFit is toch immers: afwisseling?

Reserveer nu een plekje!
Elke donderdagavond 18.30 uur staat er een Endurance WOD op het programma van CrossFit Climbers Cabin. Wil je ook eens zo’n WOD meedoen? Reserveer dan snel een plekje op onze website!