Meer informatie - Crossfit Climbers Cabin

Meer informatie

Hoeveel kost het? Waarom staan er geen prijzen (meer) vermeld?
Wij zijn gestopt met het aanbieden van vaste prijzen omdat wij meer om jou geven. Ieder persoon is anders, en wanneer wij 1 programma/prijs zouden bieden voor 200 verschillende personen kan de service nooit even goed zijn. Wanneer een ziek persoon langs gaat bij de dokter en vraagt hoeveel het (de verzekering) gaat kosten kan de dokter daar onmogelijk een uitspraak over doen zonder eerst onderzoek te hebben gedaan. Na ons gratis kennismakings gesprek van +/- 1 uur weten we een stuk meer over jou en daarna kunnen we pas een programma voorstellen dat het beste bij je past en voor jou het meeste resultaat en plezier gaat opleveren.

 

Is CrossFit Climbers Cabin iets voor mij?
Onze trainingsmethode en community zijn er voor iedereen, maar niet iedereen is voor onze trainingen. Het heeft echter niets met leeftijd, blessures en ervaring te maken. Onze trainingen zijn aangepast voor ieder niveau om veilig gezonder en fitter te worden. Grootouders en Olympiërs voeren dezelfde training uit maar dan in aangepaste versies op basis van persoonlijke kwaliteiten. De trainingen zijn altijd gevarieerd, zodat ze leuk blijven en toch uitdagend zijn. De coaches zijn goed opgeleid en helpen je met elk probleem waar te tegenaan zou kunnen lopen.

Climbers Cabin is er voor iedereen die meer uit het leven willen halen en begrijpen dat het leven pas écht waarde krijgt buiten onze comfortzones. Wij zijn misschien niet de ideale optie voor diegene die het idee hebben dat je resultaat behaalt zonder daar enige moeite in te steken. Wij laten alleen nog maar leden toe die oprecht, toegewijd, coachbaar, en vindingrijk zijn in het process naar de fitste versie van jezelf.

 

Ik ben een beginner. Moet ik in vorm zijn om met Climbers Cabin te beginnen?
Nee. Onze trainingsvorm is het programma waarmee je juist in vorm komt. Sterker nog, er is geen beter programma om in vorm te komen. Naarmate je fitter wordt, worden de trainingen vanzelf uitdagender. Elke training is ontworpen om je fysiek en conditioneel te verbeteren en je dichterbij je doel te brengen, af te vallen, sterker worden, of het leven een stuk leuker te maken.

Onze trainingen zijn opgedeeld in een A/B/C format. A is voor beginners, en C is voor ervaren sporters. Iedereen kan op zijn of haar niveau de training meedoen.

 

Hoe zit het met voeding?
Al onze nieuwe leden krijgen toegang op een uitgebreid uniek en persoonlijk Climbers Cabin Functioneel Voeden programma. Dit betekend dat je een aantal maanden zal worden gecoacht op jouw voeding en leefstijl met een van onze coaches. Dit is een van de aspecten dat onze gym zo uniek maakt en waarom je veel duidelijker resultaat zult behalen.

 

Wat gebeurt er in mijn eerste training?
Een reis van tienduizend kilometer begint met een kleine stap. De eerste CrossFit les is altijd even wennen en zal wat moeilijker zijn dan de daaropvolgende lessen. Een hoop nieuwe oefeningen met nieuwe woorden en spierpijn in spieren waarvan je niet zou weten dat je ze had. Tijdens de eerste training vertelt de coach jou precies wat je moet doen tijdens de warming up en de workout. Onze coaches besteden altijd extra aandacht aan nieuwe leden en je kunt ze altijd benaderen als je een vraag hebt.

Wanneer je lid wordt van CrossFit Climbers Cabin starten we altijd met een introductie training van 90 minuten waarin we je alles bijleren wat je dient te weten voordat je met die groeplessen mee kunt draaien.

 

Wat gebeurt er tijdens de intake?
Tijdens de intake gaan we een open gesprek aan waarin we kijken of we een goede match zijn. Wij stellen een aantal vragen en leggen je uit hoe we jouw lichaam en leven kunnen transformeren. Het gesprek is geheel vrijblijvend en je zal er veel van leren. Als je van plan bent om niet met ons verder te gaan krijg je een gratis 6 weken voedingsprogramma met recepten, boodschappenlijst en bereidingswijzen.

 

Word ik erg groot/gespierd van deze trainingen?
Als je consistent werkt, word je zeker sterker. Helemaal als je voor je lichaam zorgt door goed te eten en voldoende te slapen. Echter is groot worden afhankelijk van jouw doel. De nadruk ligt op functioneel kunnen bewegen, sterk, snel, en conditioneel beter worden. Je leert met gewichten tillen, burpees doen, rennen en optrekken.

Vrouwen denken soms dat ze heel snel gespierd worden. Laten we je gelijk van die droom afhelpen. Dat kost enorm veel tijd en heel veel training. Als dat niet je doel is, zal dat ook zeker niet zomaar gebeuren.

 

Wat biedt Climbers Cabin wat een normale sportschool niet heeft? Waarom is het duurder?
Tijdens onze lessen zijn er niet meer dan 8-14 mensen per training aanwezig zodat de coach iedereen op persoonlijk niveau kan helpen. Alle coaches zijn professioneel en hebben opleidingen gevolgd om jou een stuk sneller en veiliger je doelen te laten behalen dan wanneer je het alleen zou doen. Wij gaan voor kwaliteit over kwantiteit.

We bieden ook meerdere verschillende lessen aan, niet alleen CrossFit. We verzorgen naast CrossFit ook Olympisch Gewichtheffen, Gymnastic Skills, Gymnastic Strength, Endurance, StrongFit, Mobility, BoksFit, 55+ ZilverFitness (voor ouderen) en YOGA.

Het belangrijkste wat wij bieden is verantwoording. Wij rusten niet totdat jij jouw resultaat hebt behaald! Onze leefstijl, voeding en vitaliteitscoaching komt daar uitstekend voor aan te pas.

 

Hoe meet ik Fitness vooruitgang?
Cardio/ aerobe capaciteit, uithoudingsvermogen, kracht, flexibiliteit, kracht, snelheid, coördinatie, behendigheid, balans en nauwkeurigheid zijn een uitstekende manier om je succes te meten. Je gaat je beter en fitter voelen. Het leven wordt automatisch gemakkelijker. De trap oplopen met boodschappen terwijl je een baby vasthoudt kost haast geen moeite meer. Voor de harde getallen gebruiken we de weegschaal, doen we een vet en omvang meting, en maken we voortgangsfoto’s. In de gym zul je lichamelijk al heel snel merken dat je sterker wordt.

 

Ben ik te oud, te zwaar, te slap?
Nee. Je bent nooit té dit of té dat om kwalitatief te bewegen. Elk programma zal worden aangepast op jouw kunnen. We hebben zelfs speciale programma’s voor mensen boven de 55+ waarin we alles hebben aangepast; dit doen we in samenwerking met ZilverFitness.

Het maakt niet uit waar je vandaan komt. Het belangrijkste is dat jij progressie maakt op je eigen niveau en dat je plezier hebt in bewegen. Daar kunnen wij uitstekend bij helpen.

 

Is jullie trainingsvorm blessure gevoelig?
Het is altijd een mogelijkheid om geblesseerd te raken in elke vorm van sport, ook als je niet sport en dan vooral op latere leeftijd. Maar als je naar je coach luistert en de instructies volgt, moet je in orde zijn. Goed opwarmen en luisteren naar je lichaam is belangrijk. Een cooling-down heeft verder geen effect. Als je erg moe bent of je niet lekker in je vel zit raden we je altijd aan om nog steeds te komen trainen, maar doe het dan wat rustiger aan. CrossFit is een stuk minder blessuregevoelig dan bijvoorbeeld voetbal, tennis, hockey, paardrijden, of zelfs hardlopen. Krachttraining verkleint zelfs de kans op latere blessures doordat het de spiermassa en botdichtheid versterkt.

 

Kan ik CrossFit nog steeds doen als ik al een blessure heb?
De meeste coaches vragen in je eerste klas of je blessures of problemen in je lichaam hebt voordat je met de training begint. Als je bijvoorbeeld rugklachten hebt, zal de coach je helpen een manier te vinden om je rugpijn te verminderen met een schaaloptie. Er zijn bijna altijd manieren te vinden om om je blessure heen te trainen. Variatie in bewegen helpt vaak bij veel pijnklachten.

 

Wat is schalen?
Schalen betekent het aanpassen van de intensiteit op jouw eigen niveau. Als je nog niet sterk genoeg bent, schaal dan naar een lichter gewicht. Als je nog geen pull ups kunt doen, pak dan een elastische band of doe een ringrow. Is een pullup te makkelijk? Probeer dan eens muscle up. Doordat we elke oefening kunnen schalen maken we het toegankelijk en uitdagend voor iedereen.

 

Wat is een WOD

WOD is een afkorting van Workout Of the Day. Elke dag is er een nieuwe training en deze worden altijd via de weekprogrammering in de SportBit App geplaatst en in de gesloten Facebook Groep: CrossFit Climbers Cabin Community. Ook staat de WOD altijd op het blackboard opgeschreven wanneer je de box binnenkomt.

 

Heb je verder nog vragen?

Stuur een mailtje naar info@crossfitclimberscabin.nl en dan beantwoorden we jouw vraag zo snel mogelijk.