Wanneer ben je goed bezig met CrossFit?

Wanneer ben je goed bezig met CrossFit?

Veel CrossFitters zoeken naar een meting of soort van bevestiging om te bepalen hoe goed ze zijn in CrossFit. Is het de foutloze uitvoering van een pull-up, of is dit wanneer je in staat bent je ‘Fran-tijd’ onder de 4 minuten te houden? Goed zijn in CrossFit is veel meer dan alleen die dingen, wij zetten er een paar voor je op een rij.

1. Je moet het daadwerkelijk doen
Er zijn genoeg krachtpatsers die veel trainen en constant roepen dat ze makkelijk met CrossFit mee zouden kunnen doen. Toch hebben ze nooit de tijd genomen om het te bewijzen. Dus om dit lijstje maar mee te beginnen: om goed te worden in CrossFit moet je het ook daadwerkelijk doen.

2. Je hebt alle fundamentals onder de knie
Of je nu beginner bent of tot de elite behoort. Als je je niet houdt aan de fundamentals, zoals de juiste beweging en uitvoering van een oefening, ben je niet goed bezig. Wil je goed worden in CrossFit, respecteer dan de fundamentals en besteed genoeg tijd hieraan.


3. Je klaagt niet bij elke oefening

Natuurlijk zucht en kreunt iedereen weleens bij een work-out, en laten we eerlijk zijn, er zitten er ook echt een paar killer work-outs tussen. Wat je moet doen is dit geklaag omzetten naar positieve energie en je persoonlijke ontwikkeling naar een hoger niveau tillen. Dus ben jij een klager of een CrossFitter?

4. Je haalt het maximale uit elke work-out
Het is haast onmogelijk om je elke work-out 100 procent in te zetten, dit is gewoon niet realistisch. Maar als je bereid bent om je elke training uit de naad te werken en tussen de 95 en 100 procent geeft, dan ben je al een heel eind. Hoor jij bij deze groep? Dan ben je goed bezig!

5. Je geeft nooit op
De laatste eigenschap van een goede CrossFitter is dat je nooit opgeeft. Je stopt nooit tijdens een work-out en je verliest nooit je persoonlijke doel uit het oog. Als je van dat stemmetje in je achterhoofd afkomt wat je altijd maar afremt in alles, dan ben je niet alleen goed in CrossFit, maar zal dit je ook helpen in je dagelijks leven.

Het gaat bij CrossFit dus niet alleen om het tillen van zware gewichten, sprintjes trekken en je fysieke fitheid. Het is je houding, vastberadenheid en aandacht voor details die er toe doen. Deze kenmerken maken van jou een goede CrossFitter.

Hoe goed ben jij?
Denk jij dat je het in je hebt om een goede CrossFitter te worden? Ontdek het tijdens een proefles bij CrossFit Climbers Cabin.

Proefles CrossFit