De herinnering - Crossfit Climbers Cabin

De herinnering

Squat-Murph-CrossFit

Het is niet altijd even sexy om de dingen ‘die we al weten’ aan te kaarten en er heerst vaak een angst om onszelf te herhalen. Maar als er iets is wat we zouden moeten waarderen is het herinneren van de kennis die we al hebben. De meeste, zo niet iedereen hier, heeft de meeste kennis in huis om onszelf vitaal, gezond, en hulpzaam door het leven te leiden. Echter vergeten we vaak de kennis die ergens opgeslagen zit in ons brein met een hele hoop andere informatie en dagelijkse afleidingen. Kennis leidt ook niet altijd gelijk tot inzicht, het kan meerdere jaren duren voordat ‘het kwartje valt’ over een bepaald onderwerp.

 

Dit bericht is een eerbetoon aan de gerimpelde wijsheid en aan de stoffige inzichten die ergens in ons achterhoofd zit opgeslagen, of voor sommige dat nu als nieuw kan worden toegevoegd aan de collectie.

 

1) Fitness wordt gedefinieerd als de kwaliteit of staat van fit zijn en het omschrijft wat mensen doen om fit te blijven

2) Fitness draagt bij aan een gezond en vitaal bestaan

4) Training is een stress die je op je lichaam legt om aanpassing af te dwingen CrossFit bij CrossFit Climbers Cabin is een vorm van Fitness maar zó aangepast dat er een sport van is gemaakt doordat de bewegingen meetbaar, waarneembaar, herhaalbaar en schaalbaar zijn gemaakt

4) Training is een stress die je op je lichaam legt om aanpassing af te dwingen

5) Je lichaam weet niet wat een herhaling, set of oefening is

6) Je lichaam past zich aan aan wat je doet, of wat je NIET doet, niet alleen aan hoe je traint

7) Je verbetert niet wanneer je traint, je verbetert wanneer je herstelt van wat je hebt getraind

8) Specialisatie kent een prijs. Hoe hoger de specialisatie hoe hoger de prijs

9) Als iets pijn doet, doe het dan (even) niet

10) Als een lichaamsdeel niet goed aanvoelt, moet je het meer bewegen of minder bewegen

11) De menigte volgen is optioneel

12) Adem diep via de neus naar de buik

13) Drink genoeg water

14) Wees oprecht, maar niet te serieus

15) Variatie draagt bij aan geluk

16) Spelen is het tegenovergestelde van depressie

17) Heb geduld. De natuur is niet in een haast geweest om je te ‘brengen’ waar je nu bent

18) Soms lukken dingen, soms niet. Soms is het leuk, soms niet. Soms ben je blij, soms niet. Maak je je daar druk, dan maak je je daar druk om. En maak je je daar niet druk om, dan maak je je daar niet druk om

19) Falen of mislukken zijn (negatief geladen) termen voor leren

20) Competentie schept vertrouwen

21) Je hoeft niet van iets te houden om ervan te profiteren

22) Je hoeft niet alleen dingen te doen waar iets van kunt profiteren

23) Als je naar gebreken zoekt, zul je ze vinden

24) Niemand is perfect, niemand is gelijk, maar iedereen is gelijkwaardig

25) Het meest betaalbare en effectieve dieet is om te leren koken

26) Eet gevarieerd en niet teveel

27) Je bent een ‘product’ van je omgeving – waar je traint is net zo belangrijk als wat je traint

28) Beter gedaan dan perfect, want perfect wordt nooit gedaan

29) De mensen die je vaak het meest beïnvloeden, zijn degenen met wie je de meeste tijd doorbrengt

30) Doe dingen die je leuk vind

31) Doe dingen die je wilt leren en beheersen

32) Je kunt je ‘zelf’ niet verbeteren, je kunt alleen beter worden in dingen die je doet

33) Herhaling is de moeder van het leren


En als bonus! Hoe hoger je klimt, hoe beter het uitzicht en hoe verder je kunt kijken